2013/10/21

25% sytoja takana.

On tässä taas ollut melkoset neljä-viis päivää. Torstaina olin taas sairaalassa, saamassa solumyrkkyjä suoniin. Tällä kertaa nukuin lähes koko rupeaman kun väsytti niin pirusti, plus hoitohuone oli täynnä niin sain sitten oman yksityissviitin sieltä osastolta. 

Menin myös ekaa kertaa kelataksilla sairaalaan, se oli aika jänskää. 

Anyhow, siellä ne sairaalassa vähän ihmetteli kui en ollu soittanu sinne viimeks niiden sytodarrojen aikana. En vaa aatellu et se on niin ihmeellinen asia et pitäis ilmottaa siitä. Tai no ok, olihan se tietty aikamoista ku en oikee voinu mitää tehdä. Tietty sain nyt sit enemmän pahoinvointilääkkeitä, kortisonia pistelin sit perjantaina ja lauantaina vielä naamaan. Eikä näissä pahoinvointilääkkeissä muuten mitään, mut noi primperanit mitä mä vedän, ne tuhoo mun ruoansulatuselimistön ihan täysin. Mulla meni eilen toimintakyky ihan täysin.

Ei siitä sen enempää.

Hämmentää vaan vähän, että torstaista lauantaihin mun olo oli yllättävän hyvä, mut nyt on eilen ja tänään ollu taas vähän nuutunut olo, semmonen vähän ällö lääkeainemaku suussa ja muutenki. Nicolas Cagekin kettuilee taas vaihteeksi samanlaisilla pistävillä kivuilla kuin viimeksikin.

Oon kyl tosin saanu syötyy paremmin ku viimeksi. Ei tosin ois ehkä pitäny syödä niitä ranuja eilen, mulla meni maha niin sekasin niistä.

Nyt mulla on vaan kauhee himo subwayruokaa kohtaan mut en oikee uskaltais syödä mitään niin täyttävää. Varsinkaa ku en oikee uskalla noita primperaneja enempää vetää, en oikee jaksais kahta päivää putkeen istuu vessassa.

Naurattaa myös miten suomalaiset teinit ei tunnu osaavan omaa äidinkieltään yhtään.

Eilen multa kysyttiin ask.fm:n ihmeellisessä maailmassa, että mikä teinien käyttämä lause/sana/jne ärsyttää mua eniten. Vastasin, että "ym", koska sitä käytetään väärin, nimittäin ask.fm:ssä kyseinen lyhenne tarkoittaa "ylimielistä", kun oikeastihan se tarkoittaa "ynnä muuta". Äsken koneelle tullessani oli vähän hämmentynyt olo kun oli 188 tykkäystä kyseisessä vastauksessa (minä kun en mikään ihkupihkuaskfeimi ole, enkä haluakaan olla) ja joku idari oli päättäny kaikessa viisaudessaan tulla pätemään mulle seuraavanlaisella viestillä:

YMS tarkoittaa "ynnä muuta sellaista" ja YM tarkoittaa "ylimielistä"

Naurahdin ääneen. Tottakai, yms tarkoittaa "ynnä muuta sellaista", mutta "ym" EI tarkoita ylimielistä, se on vain tämän vuosituhannen teinien keksimä juttu, joka ei ole kieliopillisesti oikein.

Toki, YM tarkoittaa myös ympäristöministeriötä, mutta sitä tässä ei nyt haeta.

Joskus vähän itkettää myöntää olevansa näinkin nuori, kun tuntuu että ask.fm:n kaltaisessa paikassa liikkuu näitä tulevia Suomen toivoja joiden äidinkielen numero roikkuu vitosen paikkeilla muiden kouluaineiden kanssa.

Huhhu, tällä päivityksellä ei ollu taaskaa minkäänlaista päätä eikä häntää, kyllä huomaa että oon vähän kujalla.

4 kommenttia:

  1. Toivon et se tyyppi kirjottaa äikän esseeseen koulussa ym tarkottaen ylimielistä ja sen ope voi kertoa sille vähän totuuksia XD

    VastaaPoista
  2. YM tarkottaa siis ihg daa tietty Ylintä Mulkkuu eikä mitään muuta! Ja siis -98 on se menetetty sukupolvi...

    VastaaPoista